Grupa tematyczna Infrastruktura
Gmina Gliwice
Typ działania Inwestycyjne
Data wdrożenia 06.2019
Status projektu Wdrożony
Budżet 29 872 609,19 zł
Cel działania
Zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego w Gliwicach.
Opis działania
Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach po roku od uruchomienia produktów pierwszego etapu zadania zdiagnozował elementy, które należy rozbudować, a także zidentyfikował nowe rozwiązania, które zwiększą funkcjonalność działania systemu. W ramach niniejszego projektu wdrożono następujące funkcjonalności systemu:
- Nadawanie priorytetu zielonego światła dla pojazdów komunikacji zbiorowej.
- Uprzywilejowanie pojazdów służb ratowniczych przejeżdżających przez skrzyżowania wyposażone w sygnalizacje świetlne.
- Rozbudowa systemu informacji drogowej dla kierujących, poprzez znaki zmiennej treści, radio CB oraz radio do komunikacji technicznej dla służb utrzymaniowych.
- Wprowadzenie mobilnej aplikacji informacyjnej dla użytkowników ruchu drogowego.
- Rozbudowa systemu punktów pomiaru ruchu wraz z identyfikacją pojazdów oraz wdrożenie na podstawie uzyskanych danych z systemu identyfikacji, czasów przejazdu.
- Rozbudowa monitoringu skrzyżowań wraz z analityką obrazu wideo informującą automatycznie o niebezpiecznych zdarzeniach drogowych.
- Rozbudowa systemu identyfikacji wolnych miejsc parkingowych na terenie miasta.
- Rozbudowa systemu meteorologicznego.
- Wprowadzenie systemu preselekcyjnego ważenia pojazdów na wlotach do miasta.
- Dostarczenie mobilnego Centrum Sterowania Ruchem.
Rezultaty / efekty działania
W ramach projektu udało się wdrożyć oraz zbudować wszystkie powyższe założone funkcjonalności. Główny cel działania również został osiągnięty.